HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szabad Szellemem

Szabad Szellem "Szabadon szolgál a szellem" A NYugatos nemzedék jelszava Versek, képek............... Amit művészetnek vélek ma a posztmodernben.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Törékeny, mint az emberi lélek.................

2007.05.24. 12:04 :: Szabad Szellemem



"Sokszor tűnődtem: vajon meddig remél az ember?
Most már tudom: az utolsó pillanatig."
                                         Örkény István






Üveg

 

Karcolt üveg életem,

Békeidőben szendereg,

Vízcseppek folynak végig,

Repedező testemen.

 

Karcolásaim mélyülnek,

Csikorgás. Történt velem,

Hogy kicsordult a könnyem,

A fájdalmak felett.

 

Megrepedt, s mi benne volt,

A világban szétfolyt,

Véremben könny és víz vegyül,

De megértette lelkem mind ezt.

 

Tudtam, fájni fog,

Mert álmodtam már róla,

A kietlenségből kivezető,

Boldogító, fényes szóra.

 

Szilánkokból épül újjá minden,

Ezer árnyként látom,

Nem tud már mit takarni előttem,

Érzem a semmiben,

Az érzékelhetetlen valóságot.

 

Látok mindent, tökéletes.

Érzek, mint szívdobbanás,

Rohan végig rajtam a felocsúdás:

S ismét hallok egy üvegpattanást.

                                                                        
    HALTOR  
  
2007 



Egy világvégi történet

Mikor elvesztem

 

 

Várom, hogy ismét láthassam, de félek

abban a sötétben , amit odakinn éjjel,

mikor  kimehettem  a folyó partjára,

hogy lábamat lóbáljam.

 

Azt mondták, mikor este lefeküdtem,

elvesztem  az este , s sírva kerestek.

Nem értettem, én tudtam hol vagyok,

Egy lombos fa alatt elszenderedtem.

 

Csak  az  bántott, hogy nem volt ki lássa,

boldog arcom, mikor  a rózsa szirmai, lassan–

lassan szálltak a szél markába heverve,

szívemről ebben a pillanatban: hullott le a betonblincs.

 

Már látom, amit csak a megégett képeken,

nem értem , miért kellett a nagy tűz,

bár, ha mindenki rossz volt, s nem bánták,

megérdemelték, a gonoszságuk átkát.



    HALTOR
2006


                                   

                                         Nem

 

Nem hiszik, mit mondok!

Fájdalmak között élem,

A rám kiszabott sorsot!

 

Ne mondja senki nekem:

Hazug minden szavad,

Kotródj te haszontalan!

 

Nem vagyok olyan,

Mint mások, én látok

Egy szebb, jobb világot!

 

 Ne áldjon senki,

De átkot se mondjon rám,

Ne feledjék nevem, mert

Van, még ki szeret tán!

 

Nem hiszem, amit nem látok,

Nem tudom érezni, az igaz

Szabadságot!

 

Nincsenek szavak, s gondtalan

Érzések! Letépem mindet,

Takarodjanak én nem kérem!

 

Nem tudom, mi a jó,

S azt sem mi a rossz,

Hisz én is csak ember vagyok!

 

Nem kell, hogy megmutassák,

Nem kell nekem,

Elveszett a jövőm, hisz

Nincs jelenem!

 

Jajszavam elhalkult,

S tán nem is érdekel már?

Ne feledd, ember voltam,

Hibám rengeteg, mint

Reggel a napnak sugara,

De estére eltűnik,

Minden foszlánya.

Ember vagyok, naiv és érző,

De ki az ki nem így érez,

Mikor fáj a gondolat, hogy

Csupán ember vagy?

HALTOR
2006



Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadszellemem.blog.hu/api/trackback/id/tr4686430

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása