HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szabad Szellemem

Szabad Szellem "Szabadon szolgál a szellem" A NYugatos nemzedék jelszava Versek, képek............... Amit művészetnek vélek ma a posztmodernben.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

A gondolkodás nem fáj, s a racionalitás sem.........

2007.05.29. 18:01 :: Szabad Szellemem

"Az ellenség neve: antiintellektualizmus… Az értelmetlen iszonyokba való belenyugvás csak oly korban képzelhető, mely elvesztette hitét az Ész, a Ráció erejében, mely gyógyíthatatlanul vaknak és értelmetlennek látja a világot."

                                                Babits Mihály




Ó, Istenem

 

Megtaláltam! Ó Istenem,

Mi igaz az én szívemben!

 

Hallottam pompázatos szavaid,

Hazug, bűnös pásztorokon át,

De csak gyermeki szívem az,

Mi hajdan hitte igazán.

 

Történt egy este, hogy

Adtál egy álmot,

S lettem hitetlenből,

Szent szavú bárdod.

 

Fáradtnak érzem ifjúságom,

Elnehezedett lelkem,

Súly nyomja össze,

Így maradok tán örökre?

 

Választ tőled sem kapok,

Csak kérdések tömkelege,

Imákat már nem mormolok,

Mi kétségbe örökké ejt.

 

Várom! Várom! Várom!

Hová tűnt az álom?

Megtagadtál, tán Istenem?

Bánt, mert felnyílt a szemem?

 

Mosoly van arcomon,

Gyáva vagy, nem állsz elém,

Kárhozott lettem, vagy

más isteni áldást nyertem?

 

Tőlem imát ne várj,

Kimondom mi bánt:

Csak szavaid vannak,

Semmis hatalmad!

 

Tőlem imát ne várj,

Leírt szavaid feledtem,

Elmúlt az időnek árja,

De nem felettem!

 

Tőlem imát ne várj,

Butíts másokat,

Szavadra már nem hallgatok,

Halandó világodból tovább állok!

 

Lettem halhatatlan,

Mert rájöttem ,

Szavak hatalma,

Korbács kezemben.

 

Emberek! Lássatok,

Halljatok, mert eljött

Mire vártatok!

Ne kelljen halnotok!

 

Létezik egy oly világ,

Szívetek ösvénye,

Vezet tán a boldogság,

Megnyugvó homályába.

 

Nem kell látni, hogy halljad,

Ó istenem, elveszett világod,

Halandó lettél. Nézd:

Vörös patak borít, vérzel.

 

Most te rebegsz imát,

Most te áldozol, hogy áldást nyerj,

De nem hallja senki,

De nem akar hallani senki.


    HALTOR

2006

 

Fényképre

 

A valóság kusza képei,

mit festékkel borítottak le,

láthatatlan színek mögött,

hófehér minden.

 

Nem valós mit szemem lát,

ez mind csak álomvilág,

görbe tükör, most min keresztül látok,

ki mutatja meg az igazságot?

 

Fáradtan , fejem zúg, képek

régi  szép ,tiszta emlékek,

várom hogy elém lépjen,

de már nem merem.

 

Nem szólítom magamhoz,

soha többé, nem ,

hisz nem feledhetem,mit tettem,

álomban mit teremtettem.

 

Könny gördül végig ,

hófehér arcomon,

felriadtam, végre vége,

az álomszerű tévelygésnek.

 

HALTOR

2006

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadszellemem.blog.hu/api/trackback/id/tr4288929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása